...sebuah cacatan dari beberapa episod kehidupan yang telah aku lalui...

Wednesday, May 2, 2012

LARIAN 10KM SDGG (SIME DARBY)…

SABTU. 28/4/201

Lama juga tak update blog ni.  Cuti-cuti ni busy jer.. tak sempat nak menulis pun.  Ni cerita hari sabtu.  Dah nak basi dah.  Tapi masih boleh dikongsi…

Sabtu tu ada larian 10km di Bukit Jelutong Shah Alam.  Aku dan suami ambil juga bahagian.  Wahh.. dah lama tak lari sejauh itu.  Boleh ker.. tambahan pula BukitJjelutong tu kawasan berbukit.  Memang mencabar..

Pagi tu kami sampai di Bukit Jelutong jam 7.00 pagi.  Acara bermula 7.30 pagi.  Sempatlah exercise sikit.. alaa.. buat ringan-ringan jer..sekadar termampu.  Terlalu mendesak pun payah jugak.. takut tak tercapai.  Tepat 7.30 pagi para peserta di lepaskan..  lari lahhh..
Mula-mula tu ok jer.. tak terasa sangat.  Tapi bila dah sampai ke kawasan berbukit..huhuhuuh.. tak laratt.  Mulanya aku, suami dan Baz lari bersama.. tapi bila sampai di kawasan agak tinggi..aku tertinggal di belakang.. tak larat nak bersaing lagi dah. 

Gagah juga melangkah.  Suami dan Baz dah jauh ke depan…Kuat juga dia orang nih.  Sampai di check point pertama..ada air. Ambil dua cawan (cawan kertas jer)..minum..jalan..dan lari semula.  Sempat juga tanya adik yang menjaga tu.. jauh lagi ker.. alahai akak.. lagi 4km jer..
Makk aaiihhh.. dah penat sangat nihh.. 4km tu jauh lagi laa… dengan segala kudrat yang ada aku teruskan juga.  Lari.. berjalan..dan larii..  akhirnya sampai juga di garisan penamat.  Syukur ..walaupu tak dapat medal..tapi aku berjaya menamatkan larian 10km tanpa sebarang gangguan kesihatan pun. Dapatlah jugak sijil.  Tak per lain kali cuba lagi.

Rupanya suami dan Baz dah sampai dulu.  Mereka berdua menunggu aku rupanya. Tahniah buat suamiku kerana dapat juga medal..walaupun dah tak larat.  Buat Baz juga..dia sampai lebih awal lagi..tapi oleh kerana Baz tidak mendaftar sebagai pelari maka lariannya tidak diambil kira.  Tak apalah.  Ianya boleh mengukur sejauh mana kemampuan kita.  Tahniah juga buat baz kerana berjaya mendahului abah dan ibu..
Petangnya lepak kat rumah..letih dan penattt..

yang ni nombor larian aku..


baru selesai senamrobik...


sempat posing..sebelum acara bermula


time ni dah tercungap-cungap...
kat depan tu kena mendaki..huhuhuu


tahniah bang... dapat la jugakkk

1 comment: