...sebuah cacatan dari beberapa episod kehidupan yang telah aku lalui...

Saturday, May 26, 2012

PASAR MALAM JALAN TAR...

SABTU. 26/5/2012

Hari ni aku ngan Baz meronda sakan.  Panjang langkah kami... bukan meronda ke mana pun.  Cuma ke Pasar Malam Jalan TAR.  Lama sungguh aku tak jengah pasar malam kat situ.. Jadi hari ni aku ngan Baz meronda lah kat situ.

Kebetulan dah janji dengan Baz nak cari jersi bola untuk dia.  Kami sampai jalan TAR waktu tengahari.  Panas terik.  Ingatkan tak lah sibuk sangat sebab masih awal.  Rupanya..alahai.. penuh sesak dah dengan orang ramai.  Ni pasar tengahari merangkap pasar malam...

Puas berjalan.  Meninjau mana yang patut.  Payah gak nak cari jersi bola ni.. penat lah jugak.  Akhirnya dapat jugak beli.  Rupanya tak banyak penjual yang berniaga jersi bola.  Adalah dua tiga peniaga.  Tu pun depa duduk kat ujung-ujung jer..

Dah jumpa penjual jersi...bab memilih la pulak.  Punyalah cerewet Baz memilih.  Penat aku melayan..dengan panasnya..dahaga..peerrghhh..rasa macam dah serik nak kesitu.  Ntah berapa kali aku beli airbatu pun tak tahulah.  Air kelapa..air tebu..air jambu..tu belum kira air mineral lagi..

Hampir jam 5 baru kami balik.. nak beli syawarma kebab pun tak dapat.  Ramai betul orang dok beratur..nampak gayanya lain kali lah aku beli..



ramai sungguh...time ni panas terik..


2 comments:

  1. kebab yang sedap di jalan tar tu kah yg dimaksudkan..nyum..nyum..nyum...sedap nya kak...:)

    ReplyDelete
  2. ahaa..Ana..yang tulah..yang dulu2 kita dok janji nak pi beli sama-sama...hampeehh..sampai la ni pun tak jadik2..

    ReplyDelete