...sebuah cacatan dari beberapa episod kehidupan yang telah aku lalui...

Saturday, May 5, 2012

...DAN REZEKI YANG DATANG

SABTU. 5/5/2012

Rezeki hari ni.. pagi tadi ada kawan lama telefon nak order pasemboq mamak.  Tak lah banyak mana pun..cuma 30 orang makan saja.. tapi ianya cukup bermakna pada aku.  Kebetulan dia telefon ketika aku kat NSK untuk beli barang..  Sudahnya belilah sekali bahan untuk buat pasemboq mamak.

Bahan kering dah sedia ada stok kat rumah.  cuma cari bahan basah jer.. taugeh..tauhu..daun kucai..timun dan sengkuang.  Tak lah kalut sangat pun.  Kebetulan dia nak makan dalam jam 4.00 petang.  Ahaa..sempat buat..walaupun order last minute.  Lagi pun jarak kami tak jauh..cuma 2km..tu pasal aku terima saja order dia.  Lagipun tak baik menolak rezeki..  ni test market nama dia..

2.30 petang semua dah ready..dah masuk dalam bekas.  Jam 3.00 aku dah hantar kat rumah dia.  dah.. lega satu bab.  Sorry tak sempat nak amik gambar pun.  Kamera kat hp ada problem... haruuu.

Settle semua aku ke KL..ada urusan sikit.  Singgah jap kat opis suami.  hantar pasemboq kat dia.. kesian dia tak sempat nak keluar makan pun..  Sebelum balik singgah jap kat Chow Kit.. beli barang sikit.  cari barang untuk Baz pulak.. esok nak ke asrama dia.  Ada saja yang dipesan.  huhuuuhuu..


 ni antara barang-barang yang Baz pesan..

Masuk jer KL sure jalan jem.. ramai pulak yang keluar soping ari ni.. maklumlah tengah lebat..hahhaha.. Malam tu sempat buat mee goreng mamak.  Makan pula dengan teh tarik..  Suami kata tak payah lepak kat kedai mamak Ali maju lagi dah.. sebab teh tarik yang aku buat... perrghhh.. 3 gelas dia minumm...


mee goreng mamak dan teh tarik buih 1 1/2 inci....
lepas ni dah boleh buka warung teh tarik..huhuhuuu



No comments:

Post a Comment