...sebuah cacatan dari beberapa episod kehidupan yang telah aku lalui...

Tuesday, May 29, 2012

CINTA KOLESTROL....

SELASA. 29/5/2012

Hari ni check tahap kolestrol.  Dah lama aku tak check pun.  Last sekali bulan Januari. Maknanya dah empat bulan.  Harap-harap tahap kolestrol aku menurun.. maklumlah dok jogging selalu..makan pantang..(pantang jumpa ehh..) suplemen dok amik jugak..Cuma tak makan ubat kolestrol jer lagi.  Doktor suruh makan..tapi aku yang tak nak.. konon nak control sendiri..
Pagi tadi patient tak ramai sangat.  Aku minta tolong Hj Husin ambilkan darah.  Malam tadi dah puasa dari jam 10.00 malam. Berdebar jer tunggu keputusan.. Alahai…
Jam 11.00 pagi result dah ready.  Minta tolong boss yang printkan.  Huhuhu.. kusangka panas hingga ke petang..rupanya ujan ditengahari.  Tuuu diaaaa..tinggi daa.. Aku pun tak sangka kenapa boleh jadi lagu tu. Mencanak dia punya tinggi..
Isshh… apalah yang salah aku makan errkk.  Mau tak mau kena jugak telan ubat.  Doktor dah bagi aku Lipitor untuk dua bulan.  Dia suruh aku makan ubat jugak-jugak.  Jangan degil.  Lepas abis dua bulan ubat tu , check kolestrol semula.  Hehehe.. confirm la kolestrol turunkan..
Sebenarnya aku sendiri pun tak pasti kenapa kolestrol aku boleh tinggi.  Dari tahun lepas sampailah hari ni, tak ada tanda pun yang kolestrol aku menurun.  Susah hati..risau dan segala macam bermain di kotak fikir. Dan untuk merawat rasa rungsing itu aku cuba memujuk diri sendiri.. Barangkali faktor genetik.. Aduhai.. boleh kah begitu????..


tinggi tuu... 7.7..ada sesaper boleh lawan???



perbandingan yang paling ketara dari tahun 2011...risau aku...

1 comment:

  1. kak, gym kak..gym..dah lama xde org kat gym tu...:)

    ReplyDelete