...sebuah cacatan dari beberapa episod kehidupan yang telah aku lalui...

Tuesday, May 22, 2012

CERITA BOLA BELUM HABIS....

SELASA. 22/5/2012

Yuhuuu...lama juga tak bersiaran.  Sibuk sikit.  Dua hari pi Seminar.  Masa terhad.  Tu pasal tak bersiaran.  Rindu???..alahai..ada juga yang dah mula merindui tulisan aku... terima kasih lah..

Hari ni hari terakhir Seminar.  Lega...  sempat juga bersiaran.  walaupun cerita dah lapuk dah.  ialah cerita pasal bola hari sabtu tu.. Dah tau keputusan dia.. Sime Darby kalah pada Kelantan 1 - 0.  Tak der rezeki tu..tahun depan cuba lagi.

Hari sabtu tu aku naik lrt ke Bukit Jalil.  Dalam lrt saja dah ramai penyokong Kelantan.  Seram sejuk aku tengok depa punya gelagat..huhuhuu..payah mau cerita.  Teringin jugak nak ambik gambar..tapi rasa cuak laaaaa....Sampai Bukit Jalil pun penuh sesak dengan penyokong Kelantan jugak.  Aku dan suami  berjalan menuju ke arah penyokong Sime Darby ditempatkan.  Lama jugak pusing. Ramai yang menunaikan solat maghrib di luar stadium.  Stadium penuh sesak dengan penyokong Red Warriors yang melebihi 80 peratus.  Selebihnya adalah penyokong Sime Darby...huhuhu..

Macam-macam gelagat yang ada.  Acara membaling objek dari atas kebawah pun ada...kekwat betul..  Tapi dalam celah-celah penonton yang ramai tu aku nampak seseorang.  Dia tak perasan aku pun.  Puas aku jerit nama dia.  Puas aku lambai...akhirnya dia bagi respon.. tapi tak sempat pun nak borak.  Sekadar senyum dan angkat tangan jer..  jadilah.

Yang best time nak balik.  Kira perlawanan dah tamat lah...  Aku dan suami keluar awal 5 minit ...nak kejar lrt beb... lambat kalu mau berebut..  tapi sampai jer kat stesyen lrt dah ramai pun orang.  Siap bertolak.  Lrt sampai.  Aku dan suami berada agak jauh dari pintu.  Tapikan sedar-sedar jer dah masuk dalam train...hehehhee..kena tolak rupanya..nasib baik tak der yang buruk berlaku..kiri kanan di kelilingi oleh penyokong Red Warriors..

Apapun kami selamat juga sampai kat Wisma Sime Darby.  Letih dan lapar... Akhirnya singgah makan kat KFC restoran jejantas.. 


ni antara penyokong Sime Darby .......ciputtt jer...



memang betul-betul gegak gempita....


antara senario yang sempat aku rakam



singgah makan KFC kat restoran jejantas..punyalah lapar

 

No comments:

Post a Comment