...sebuah cacatan dari beberapa episod kehidupan yang telah aku lalui...

Friday, February 3, 2012

KENAPA DURIAN & RAMBUTAN...

JUMAAT. 3/2/2012

Durian???...ada yang bertanya kenapa background blog aku dipenuhi dengan durian dan rambutan??  Katanya jarang orang letak background durian atau rambutan.  Kalau adapun strawberry..tapi jarang sangat.

Tergelak aku.  Dah blog aku..aku punya suka lah  (hehehhe itu jawapan tak profesional..jawapan ikut emosi)  sebetulanya aku memang sengaja letak background durian dan rambuatan memandangkan ia berkait rapat dengan aku.  Aku suka makan durian dan juga rambutan..   Suami gelar aku hantu durian..hahhaha..

Memang sejak dari kecil lagi aku memang suka durian.  Pantang nampak.. pantang bau..Cuma tak pantang makan jer.  Apa taknya kalau rambutan tu sekali hadap jer mau dekat-dekat 4 kilo..  belum masuk durian lagi..sarapan durian..lunch durian..dinner pun durian..hahhaha..panassss

Tapi agak sedih sikit sebab anakku tak suka langsung durian.  Bau pun dia tak nak..mau muntah.  Kalau dia nampak aku dan  Suami makan durian dia duduk jauh-jauh.. jengah pun tak nak..kesian dia..

Aku harap satu hari nanti anakku akan dapat merasa nikmatnya makan buah durian..Walau tak jadi hantu durian macam aku..cukuplah sekadar merasa nikmatnya raja buah…


Yuhuuu... durian laaa.....sedappp


Satu bakullll........... mesti boleh habisss

No comments:

Post a Comment