...sebuah cacatan dari beberapa episod kehidupan yang telah aku lalui...

Wednesday, February 15, 2012

MENGINTAI KENANGAN....

RABU. 15/2/2012

Seorang teman pejabat baru menjengah blog aku.  Katanya dia suka baca blog aku yang simple tapi punya tulisan menarik dan penuh daya penarik.  Pergghh.. terangkat aku bila dibagi pujian begitu.  Almaklum aku bukannya pandai menulis sangat.  Tulis saja apa yang patut dan apa yang terlintas difikiran. Betullah.

Lagipun aku dah lama tak menulis.  Gaya bahasa entah ke mana.. bunga bahasa entah kemana.  Berselerak.. lintang pukang.  Ah...biarlah... janji aku faham dan orang yang membaca juga faham.  Mesej jelas.. pergghhh  berjela pula mukadimah..

Menulis ni sebenarnya memberi ruang pada aku untuk mengimbau kembali nostalgia silam.  Dulu-dulu aku menulis puisi dan juga cerpen.  Kerapkali cerpen dan puisi-puisi aku tersiar di  ruang akhbar.  Memang seronok.  Kalau dulu setiap puisi yang tersiar akan dibayar Rm15 - RM20.  Begitu juga dengan cerpen yang tersiar akan dibayar RM50...  Tapi bagi aku nilai sebuah karya mengatasi segalanya.  Kepuasan berkarya melebihi nilai yang dibayar...

Minat dan bakat yang ada terus dipupuk.  Banyak juga karya aku mendapat tempat ketika itu.  Ahaa.. ramai juga peminat.  Kenalan memang ramai... glemer sekejap.. (ketika itu hanya surat penghubung kata... mana ada hp nak borak atau sms macam sekarang..kalau ada pun telefon rumah atau public phone yang telan duit syiling tu..)Agak lama juga aku menulis dan berkarya.  Sehinggalah aku menghasilkan sebuah skrip drama TV.  Juga tersiar.  Bersyukur amat...

Eh..heeyy.. melalut sampai kenangan silam pulak... masa pun dah tak mengizinkan aku menulis lebih panjang.  Nantilah..kalau ada masa boleh sambung lagi.  Sebenarnya banyak yang nak dikongsi di sini.  Ialah..cerita dulu-dulu.  Ada yang suka..dan ada yang duka.. tapi yang duka itulah lebih memberi nilai yang tak terhingga.  Segalanya....

Dan... kalau ada masa dan bahan aku akan letakkan gambar-gambar kenangan itu disini..  Tungguuu....

No comments:

Post a Comment