...sebuah cacatan dari beberapa episod kehidupan yang telah aku lalui...

Monday, February 6, 2012

HARI MANDI MANDA...


AHAD. 5/2/2012
Cuti Maulidur Rasul

Sebenarnya Aku dan suami memang merancang nak bawa Baz dan Zuhair berkelah dan mandi manda di air terjun.  Pagi lagi aku dah bangun untuk masak apa yang patut.  Semalam dah beli ayam dan juga barang-barang yang perlu untuk di masak sebagai bekalan.  Walaupun tak banyak tapi boleh la tahan..

Haaa.. ni dia..dah ready.



Nasi lemak kukus..



..sambal nasi lemak


sambal sotong kering dengan petai



 telur rebus


Gambar..timun


.. yuhuuu.. ayam goreng mamak (rasa lebih kurang macam kat kedai mamak nasi kandar)



roti dan kek pisang

Kami bertolak dari rumah jam 9.30 pagi.  Mulanya dalam perancangan nak ke air terjun di Batang Kali  (di kaki bukit jalan lama nak menghala ke Genting Highland).  Sebaik saja sampai orang tak berapa ramai.  Mungkin sebab awal lagi kot.  Tetiba suami terpandang papan notis yang bertulis risiko mandi di air terjun yang dicemari kencing tikus (Tak sempat nak snap gambar pun).  Kami terus beredar …

Kami mula mencari tempat lain.  Teringat pula air terjun kat Kalumpang.  Lama juga kami tak ke sana.  Jalan pun dah ingat-ingat lupa.  Tiba-tiba suami termasuk simpang Kuala Kubu Baru.  Tapi aku teringat juga kat KKB tu ada juga tempat perkelahan yang menarik.  Kami teruskan perjalanan.

Sepanjang perjalanan pemandangan agak menarik.  Bukit menghijau.  Sehinggalah kami sampai di satu tempat Empangan Sungai Selangor Kuala Kubu Baru.  Pergghhh.. memang cantik tempat tu… sempat juga bergambar…  Cuma panas tak boleh tahannn


Empangan Sungai Selangor, Kuala Kubu Baru



Baz dan Zuhair


Sempat juga berposing...

Teruskan lagi perjalanan.  Jalan agak berliku.  Akhirnya sampai juga…Air Terjun Sungai Chiling.   Tak pernah pun sampai sebelum ni..



Parking memang payah.  Kiri kanan jalan dah penuh dengan kereta.  Agak jauh kami parking.  Penat juga berjalan ke air terjun..  cari tempat yang sesuai.  Bentang tikar.. makannn..  perut pun dah lapar (pagi tak sarapan pun).. Lepas makan acara mandi manda..





 mandi sakan....


Sampai tertidur... letihnya dia... 


tumpang sekaki...


Jam 4.00 petang kami beredar.. penat betul.. 

Malamnya layan cempedak goreng dengan teh tarik…



cempedak kahwin…pergghhh.. besar dan manis


.. dah siap goreng





.. layan dengan teh tarik buih 1 ½  inci..

No comments:

Post a Comment