...sebuah cacatan dari beberapa episod kehidupan yang telah aku lalui...

Monday, April 9, 2012

OUTING BERSAMA BAZ…

AHAD. 8/4/2012
Seperti  hari-hari ahad yang lepas, ahad kali ni juga aku dan suami melawat anakku Baz di SDAR.  Hari ni agak awal dari selalu.  Tak masak apa pun.  Sebabnya Baz ada outing.  Kami bercadang nak bawa dia makan-makan kat luar.  Sepatutnya outing Baz hari sabtu.  Tapi semalam (sabtu) dia ada pertandingan silat cekak antara sekolah-sekolah di Malaysia di Stadium Paroi, maka outingnya ditunda pada hari ni…
Apa pun tahniah buat anakku Baz yang mendapat tempat ketiga dalam pertandingan silat cekak tersebut.  Bukan senang nak menang sebab semua sekolah seluruh Malaysia bertanding.

tahniah buat anakku..

Kami sampai jam 10 pagi.  Baz dah siap sedia Cuma menunggu kad outing dari warden sahaja.  Selesai semuanya kami menuju ke PD… huhuuu.. agak jauh kali.ni...outing sampai ke PD.  Sampai PD terus cari tempat makan.  Maklum pagi tadi tak sempat pun ambil sarapan  lapar..

                                                                      makan tengahari..

sampai tinggal tulanggg...... betul-betul laparr..


Lepas makan ..pusing-pusing tepi laut.  Cari tempat lepak.  Sebelum tu sempat juga singgah kat Extreme Park.  Saja bawa Baz memanah dan menembak. 


                                                   wah....... harap-harap kena sasaran



                                                                menembak la pulak

Akhirnya kami ke Blue Lagoon.  Konon-konon nak lepak kat situ.. tapi orang ramai sungguh.  Tak ada ruang untuk parking pun.  Beredar menuju ke Teluk Kemang.. akhirnya dapat juga lepak.. kesian Baz.. dia kepenatan.  Semalam dah seharian di Stadium Paroi.. tak cukup rehat.

                                                                       Blue Lagoon
Best jugak lepak kat sini..  Angin laut bertiup nyaman.. boleh layan tidurr..

                                                            best ler... boleh layan tidur...

Petangnya sebelum hantar Baz ke SDAR kami sempat singgah di Seremban Parade.  Tapau kan Triple Cheese untuk Baz.  Itu memang peberet dia pun.. hampair jam 5 aku dan suami pulang..  Huhuu..letih betul.  Singgah sebentar di Subang Jaya sebab ada urusan.  Selesai urusan makan nasi lemak kat Restoran Jejantas Sungai Buloh.  Sebenarnya dah lama sangat tak makan nasi lemak kat situ…

tinggal daun pisang jer..baru teringat nak ambil gambar..
apa pun nasi lemak ni memang sedap..kena pula dengan kopi tarikk....


Tiba di rumah terus layan ABPBH ke 25.  Tahniah pada yang menang..





No comments:

Post a Comment