...sebuah cacatan dari beberapa episod kehidupan yang telah aku lalui...

Monday, April 23, 2012

MEE GORENG PELITA…

AHAD. 21/4/2012
Seperti  biasa jengah Baz kat asrama dia.  Kami makan tengahari bersama.  Aku masak simple jer hari tu.  Kurmak ayam, ikan bilis berlada (yang ni special request dari suami.. katanya dah lama sangat aku tak masak.. asyik makan kari jer..hehehehe) dan sayur.  Sorry aku tak sempat pun nak ambil gambar.. kalut sikit hari tu
Baz macam biasa lah.. awal-awal dah pesan nak triple chees dari McD.  Singgah kat Seremban Parade.  Tapau jer.  Biasanya kalau Baz makan triple chees untuk tengahari, nasi yang aku bawa dia akan makan untuk malam.  Tak payah makan kat dining lagi dah..
Jam 4 petang , aku dan suami bergerak balik ke Rawang.  Sempat juga singgah makan kat Pelita Nasi Kandar di Hartamas.  Kebetulan dah lapar.. sekurang-kurangnya tak  payah lagi masak untuk makan malam.. dan malam nanti layan Mentor jer..kebetulan  Ella ada..dan Puteri Caroline bertanding… huhuhuu..
Lama juga aku tak makan tosai prata yang memang peberet aku.. kena pulak yg garing..peerrrghh.. Suami makan roti telur jer.... kalu masuk kedai mamak asyik order roti telur .. ishh tak jemu-jemu..Nampak pulak orang sebelah makan mee goreng… nampak macam sedap jer..Apalagi order lah pulak..kongsi dengan suami.. nak kata sedap..tak lah sangat.. tapi ada rasa mee goreng dan bukan rasa mee rebus..hahhaha.. Yang herannya dalam dok komen rasa mee tu..boleh pulak habiss..licin….tinggal pinggan jer.. Sapa lah yang makan banyak tu errkkk…
roti telur pun dan makin kecik & nipis..3 kali suap dah abis..


yang ni sedap.. tosai prata.. minta yang garing..
mamak tu kasi kureng garing...belasahhh


mee goreng versi mamak.. tapi dalam mee ni ada la cucoq udang 4 potong..
teloq dan jugak taugeh..tauhu tak dak..
kentang rebus goreng lagi la tak nampak....


hahaha.. dalam dok borak dan komen tentang mee goreng..
bole licin tuuhh

No comments:

Post a Comment