...sebuah cacatan dari beberapa episod kehidupan yang telah aku lalui...

Tuesday, April 24, 2012

JOGGING KAT TASIK TITIWANGSA...

SELASA. 24/4/2012
Aku dapat satu panggilan telefon pagi tadi.  Kawan lama .  Katanya dia dah mula godek blog aku.  Terima kasih la ..sudi jugak godek dan baca.  Cuma dia komplen sikit,  sebabnya tak ada resepi.  Kureng berseri katanya…
Alahai.. ni masalah sikit.  Blog aku ni bukan blog resepi pun.  Sekadar cerita tunggang langgang jer.  Selingkar kisah yang berkisar dari sebuah episod kehidupan yang dilalui.  Itu saja.. selebihnya terpulang pada pembaca untuk mentafsir.
Bercakap  tentang resepi ni …memang aku akui lah.  Ramai yang minta aku tulis resepi kat sini.  Sebenarnya aku malas nak tulis sebab kena tulis sukatan yang betul.  Kalu tak betul  nanti tak jadik pulak.. naya orang yang mencuba..  Dari dulu belajar dengan emak tak ada pun sukatan yang betul.  Semua main agak-agak.  Jadi pun.  Janji semua bahan mencukupi.  Yang lain terpulang pada kretiviti sendiri.  Kalu masak untuk keluarga kena kurangkan bahan.. dan kalu masak satu kampung kena la lebihkan bahan.  Sebab tu aku kata kena agak-agak .….
Dah ler suruh letak resepi.. demand pulak tu.  Nak resepi kek.  Yang tu memang aku tak reti langsung.  Bukan saja  tak reti bab sukatan..campak-campak pun tak reti..dan memang tak kan jadik punya.  Dulu ada belajar buat cup cake, tapi  sekerat jalan jer..malas pulak rasanya.  Bila cuba praktis buat kat rumah, tak der sapa yang nak cuba rasa atau nak makan.  Memang tak der sambutan langsung.  Tak sedap kot.  Hehehe… aku tahu suami memang tak suka makan kek..Baz pun tak suka.  Jadi bila tak ada orang nak rasa dan bagi komen maka aku tak buat terus..


cup cakes yang cukup kreatif.. cantik dan nampak sedap..
tapi aku tak pandai buat
gambar dari google


kek durian..peberet aku.. malangnya aku tak tahu buat pun..
tahu makan dan memang sedap
gambar dari google

Semalam jogging ngan suami kat taman tasik titiwangsa.  Dah lama kami tak jogging.  Huhuhu.. penat kan main.  Dah berusia ni.. tenaga makin kurang.  Kalu dulu-dulu masa muda bole jogging kat tasik tu 3 atau 4 round.. tapi la ni nak dpt 1 round pun dah termengah-mengah… mau 3 atau 4 kali berhenti..lepas tu jogging semula.. semput  weeyyy… pancittt..
Sudahnya aku kena tinggal kat belakang.. terhegeh-hegeh lah lagi.  Alahai sampainya hati kassim selamat tinggalkan chombie kat belakang niii.. laju la pulak dia ni.. banggg… tungguu..
Hari ni pun sama jugak.  Jogging selagi  mampu.  Janji ada exercise… peluh keluar badan sihat dan boleh kurus… Yer ke???

                                          tasik titiwangsa... penat wooo jogging keliling



laju jer... alahai..kassim selamat..tunggulah chombie


No comments:

Post a Comment