...sebuah cacatan dari beberapa episod kehidupan yang telah aku lalui...

Thursday, March 8, 2012

NASI KANDAR..PASEMBOR vs PUTU MAYAM…


SABTU. 3/3/2012 (lewat update.. busy..)

Hari ni agak terluang… Cuma tengahari aku ke KL sebab ada usursan sikit.  Lepas tu amik suami kat pejabat.. kami lunch bersama.  Sebenarnya lunch tengahari ni dah pun aku rancang awal lagi.  Teringin sangat nak makan nasi kandar kat jalan TAR.  Nasi kandar Ibramsha…dapat jugak akhirnya.  Kari dia betul-betul marbeles…memang sedap.

 Yuhuu.... nasi kandar...

Lepas makan aku drive balik ke rawang sebab petang nanti Azlieyn-Maq nak datang.  Terus singgah NSK.  Beli sikit barang nak buat pasembor mamak.  Syukur semua bahan ada..senang kerja aku.

Sampai rumah terus masak kuah pasembor.. harap-harap sempat semuanya masak sebelum tetamu datang.  Ahaaa.. seperti dalam jadual.. semuanya berjalan lancar.  Dah siap hidang pun…tetamu masih otw…

Ehemm..bawa kawan rupanya..housemate dia.  Siap bawa putu mayam lagik…  macam tahu-tahu jer yang aku ni dah lama sangat tak makan putu mayam.. Hidang sekali dengan pasembor..Apapun terima kasih..  putu mayam yang sedap..  

 putu mayam... sedapp

 pasembur..aku buat sendiri..sebijik macam mamak rasa dia..huhuhuu

Lepas makan kami bertiga ke AEON Rawang..  Sekadar window shopping dan beli sedikit barang untuk anakku Baz.  Selebihnya kami ronda-ronda di sekitar AEON…nak makan rasa kenyang sangat..  maklum tadi melantak putu mayam dan pasembor sampai tak ingat… Tapi yang paling seronok dapat naik kereta baru… Honda lagi… terima kasih daun keladi..bila-bila nak naik lagiii…

 sejak dibuka..baru 3 kali aku sampai AEON ni..pada hal tak jauh pun dari rumah..


kereta baru Azlieyn_maq..  tumpang naik...best..

No comments:

Post a Comment