...sebuah cacatan dari beberapa episod kehidupan yang telah aku lalui...

Wednesday, March 21, 2012

KISAH KENDURI KAHWIN....

SABTU. 16/3/2012.

Masih di kampung…dan akan kembali semula ke KL hari ini.   Tapi pagi tu sempat juga aku dan Azlieyn_maq ke pasar penaga.  Sebenarnya dia nak makan jongkong seperti aku beli semalam.  Alahaii..kesian..penjual jongkong tu cuti la pulak..tak ada rezeki..  ternampak pula orang jual putu buloh.. Untuk mengubat rasa kecewa terus beli..

Ni sarapan pagi kami… lepat pisang tu emak yang buat..rasa memang tak pernah berubah dari dulu.  Apalagi yang dapat aku kata..memang sedappp.

 putu buloh..putih melepak


lepat pisang..emak buat..


Sebelum menghadiri kenduri kahwin ada sessi bergambar.  Azlieyn_maq akan menghantar Afeeqah ke MRSM Pendang.  Buat Afeeqah selamat kembali ke sekolah.


 Nurul Afeeqah dan aku

 dah nak sama tinggi dengan alang dia dah


Baz dan tok ayah

Baz dan mak tok

emak, Afeeqah, aku, Baz dan abah... mana Azlieyn_maq


Tengahari aku, suami, Baz, emak dan abah menghadiri Majlis Perkahwinan dari rakan sepejabat di Kepala Batas.  Kebetulan sampai saja ada cendol Hj Hashim.  Dah ramai yang beratur.  

                       makan cendol dulu sebelum makan nasi... lagi pun cuaca panas..
                                                                      hilang dahaga


kudap-kudap di meja tetamu...aku teringat dulu-dulu ketika Baz masih kecil.  Dia suka biskut gula ni..tapi dia makan bunga gula saja yang warna hijau...hehhehe..warna lain dia tak mau..huhhhh


meja pengantin..

untuk tetamu yang hadir

Kami makan  dengan menu selera kampung.  Ada ikan goreng, kari , sambal udang petai, telur masin, berjenis ulam-ulaman dengan sambal belacan dan yang paling menarik ikan pekasam goreng garing.  Jarang benar ada menu sebegini. 
 
ni dia...


 selera kampung...
(ada ulam pucuk beluntas..dan pucuk gajus.. pucuk beluntas ni memang susah nak dapat..Cuma sambal belacan pedas sangatt..)  

Selesai makan kami bergegas pulang tanpa sempat melihat pengantin  bersanding, kerana aku suami dan Baz akan balik ke KL.  Untuk En Hashim sekeluarga terima kasih atas jemputan.

No comments:

Post a Comment