...sebuah cacatan dari beberapa episod kehidupan yang telah aku lalui...

Wednesday, March 21, 2012

SESUATU YANG TAK DI DUGA...


SABTU. 17/3/2012 (Petang)

2.30 petang kami bertolak balik ke KL.  Singgah isi minyak di Shell Sungai Dua dan teruskan perjalanan.  Langit cerah.  Cuaca panas.

Singgah sebentar di R&R Sungai Perak.  Alahai… kereta buat hal la pulak. Tak boleh nak hidupkan enjin.  Puas suami mencuba, gagal juga.  Barangkali berpunca dari bateri kereta.  Kena “ jumper batery” … tinjau jugak kalau-kalau ada pihak PLUS yang meronda di kawasan sekiar.  Hampa.  Pada yang lalu lalang juga suami bertanya kalau-kalau ada jumper.  Pun hampa.

 R&R Sungai Perak arah selatan....menunggu PLUS RONDA

kasihan Baz......tolakkkkk






terima kasih PLUS RONDA


Akhirnya suami menelefon pihak PLUS dan memberitahu lokasi kerosakan.  Mereka berjanji akan datang membantu.  Syukur.  Lama juga menunggu.  Hampir sejam.  Akhirnya pihak PLUS datang… Kesihan Baz kena tolak kereta.. aku macam biasa..ambil gambar.

Takut akan berulang lagi suami ambil keputusan untuk singgah di Ipoh tukar bateri kereta.  Sampai di Ipoh…mencari kedai bateri kereta.  Nasib baik jumpa dan tak jauh sangat dari susur keluar ke lebuhraya. 

 sampai Ipoh...cari kedai bateri kereta


dah jumpa pun kedai.... bateri baru


dah siap pasang

Huhuhuu… terbang RM300.  Apa nak buat.  Segalanya memang tak terduga lansung.  Apa yang penting dan patut disyukuri kami selamat sampai di Rawang walau pun dah malam. Letih dan laparrr…

No comments:

Post a Comment