...sebuah cacatan dari beberapa episod kehidupan yang telah aku lalui...

Tuesday, January 8, 2013

AIR OH AIR….AKU AMAT SIMPATI..


SELASA 8/1/2013

Ada segelintir kawan-kawan aku mengadu ketiadaan air dikediaman mereka sekitar Ampang dan Pandan.  Bukan beberapa hari tapi dah seminggu lebih.  Memang rutin harian banyak terganggu.  Apalagi kalau yang punyai keluarga besar..

Katanya hari ini bekalan air akan ada seperti sediakala.  Itupun aku dengar melalui berita.  Betul ker atau aku yang salah dengar?? Tu kata seorang kawan yang baru saja menelefon aku tadi.

Kesian juga kat dia.  Duduk kat apartment.  Nak usung air naik ke rumah.. aduhaiii .  Memang teruk..sapa nak bantu??? Nak mandi..nak masak..nak basuh bagai semua nak guna air.. ohh aku tak sanggup.  

Simpati juga pada dia.  Tapi nak buat macam mana. Bersabar jer lah.  Apalagi nak kata kalau bukan suruh bersabar.. itu ayat paling bagus rasanya.



Ni ubi kayu rebus.  Dah lama tak makan.  Kalau dulu-dulu emak selalu rebus ubi cicah dengan kelapa parut campur gula.  Pekena pula dengan kopi o panas waktu hujan. Owhh.. memang terangkat…

Kebetulan beli tengahari tadi masa keluar makan.  Seketul 50 sen. Rasa??? Boleh laa.  Cuma tak boleh menandingi ubi rebus yang emak buat.  Empuk...gebu dan menyelerakan. Tiba-tiba aku jadi rindu pada emak !..

No comments:

Post a Comment