...sebuah cacatan dari beberapa episod kehidupan yang telah aku lalui...

Tuesday, February 26, 2013

INGATAN...


SELASA. 26/2/2013

Sejak akhir-akhir ni aku kerap sangat mendengar lagu nyanyian Dato Shake.  Tambahan pula kalau kat sinar fm.  Penyampai Abby Fana kerapkali memutarkan lagu ni.  Lirik penuh puitis..sayu dan mendayu..  sesuai untuk aku yang retro.. Diakui lirik lagu dahulu memang cukup puitis...

setelah puas google... aku jumpa yang ni

Memang aku suka.  Suka sangat-sangat.  Sesekali perasaan dibuai rasa rindu yang dalam.  Rindu pada masa-masa silam yang penuh warna-warni.  Alangkah!... Tapi mana mungkin aku dapat kembali pada masa-masa silam itu.  Masa silam adalah sebahagian dari kehidupan hari ini…

Kadangkala bila rindu bertandang..kenangan akan singgah di kotak ingatan.  Ingatan masih terpahat kukuh sampai bila-bila.  Dimana-mana…..ah!..manisnya hidup.


Ingatan - Dato Shake

Suatu pagi minggu kududuk termanggu
Dimeja sarapan pagi terhidang memori
Kucapai pisau mentega bak sebatang pena
Lalu disapu ke roti bak menulis puisi

( korus )
Ingatan membara (ingatan membara)
Ingatan menyala (ingatan menyala)
Selagi wajahmu menari di hati
Oh setiap hari

Ku kunyah kenangan (ku kunyah kenangan)
Ku telan kecintaan (ku telan kecintaan)
Engkau sentiasa dalam ingatanku
Sejak mula bertemu...

Terkenang setiap kata di hari pertama
Dikau merapat kehati terus bersemadi
Tidak akan retak bulan tak padam mentari
Tak akan musnah harapan telah kita janji


Tiba-tiba aku teringat pada DIA… semoga damai di sisiNYA.


kucapai pisau mentega bak sebatang pena... 
lalu disapu ke roti bak menulis puisi

indahnya lirik..puitis bahasa...
tengok roti pun dah mengancam hasil dari men'google'


No comments:

Post a Comment