...sebuah cacatan dari beberapa episod kehidupan yang telah aku lalui...

Sunday, February 3, 2013

MEE BANDUNG MUAR..

AHAD. 3/2/2013

Aku bukan berasal dari Bandung dan bukan juga dari Muar.  Tapi aku antara penggemar mee bandung Muar. Dulu-dulu biasa makan kat area Kajang.  Memang sedap pun.  Agak lama juga tak se sana.  Dan sekarang amat jarang nak dapat makan mee bandung Muar yang sedap.

Hari ni tak pergi tengok Baz pun sebab dia ada peperiksaan untuk acara silat. Aku bercadang nak buat mee bandunag Muar lah.  Ni bukanlah resepi tradisi keluarga...tapi resepi  cari kat internet.  Bukannya susah pun.  Alaa.. resepi berlambak kat internet.. macam-macam versi ada.  Aku pilih mana yang sesuai..campur..tolak..bahagi..darab..makan jadilah mee bandung Muar versi aku sendiri. Resepi???.. korang carilah sendiri kat internet.  Kalau nak sedap kena pandai ejaslah.. cukup bahan..cukup rasa..maka jadilah.

Kebanyakkan bahan dah ada kat rumah.  Tak payah pi pasar pun.  Maka nilah hasilnya.  Sedap tak???..kalau tanya aku memanglah sedap..sebabnya aku masak sendiri.  Dan suami pula siap bertambah...Dia kata adalah rasa mee bandung Muar..dan bukanya rasa mee rebussss...hukkhukk.

 

tadaaaaaaaa.... menu kami hari ni..



lagi..dan lagiii...licin.

No comments:

Post a Comment