...sebuah cacatan dari beberapa episod kehidupan yang telah aku lalui...

Tuesday, June 4, 2013

SEMINAR HIDUP LUAR BIASA…

SELASA. 4/6/2013
Ni cerita hari sabtu lepas.  Pagi lagi dah terpacak kat Wisma MCA Jalan Ampang sebabnya ada Seminar Hidup Luar Biasa kat situ.  Percuma beb.. Ia anjuran Richworks dan tentunya Dr Azizan Osman yang ada.  Memang best.. best sangat-sangat.
Hehe.. dicelah-celah ramainya manusia kat Wisma MCA tu aku ternampak dua tiga orang yang aku kenali.  Semuanya  dari tempat kerja aku lah.. Owwhh.. En Fikri pun ada..Harap-harap mereka tak nampak aku!..
Sebenarnya aku mengikuti segala seminar anjuran Richworks ni sejak tahun lepas lagi.  Dan aku akui memang terbaiklah.  Ilmu, motivasi dan segala macam yang ada dikongsi bersama.  Setiap seminar mendapat sambutan yang menggalakkan.  Memang penuh sesak.
Pahit getir Dr Azizan semasa susah turut dikongsi.  Bagaimana dia bangkit dari kejatuhan.  Dia bermula dari bawah.. dan akhirnya berada pada tahap sepertimana sekarang.  Itu yang membakar semangat… Diselitkan juga Afdlin Shauki yang menceritakan pengalaman beliau.
Seperti kata Dr Azizan Seminar ni untuk  ORANG BIASA-BIASA  yang ingin belajar bagaimana untuk HIDUP LUAR BIASA BAHAGIA, LUAR BIASA SIHAT, LUAR BIASA KAYA, LUAR BIASA BERJAYA dan LUAR BIASA BERKAT.
5 prinsip yang MESTI ada : 
M -  Matlamat
E -  Elmu
S -  Sikap
T - Tindakan
I  - Impian
Semoga aku juga akan mencapai HIDUP YANG LEBIH LUAR BIASA.  Semoga Tuhan merestui perjalanan hidupku dan dipermudahkan segala urusan.  Amin. 

ni saja gambar yang ada...
ada orang kata nanti bila dah HIDUP LUAR BIASA
gelang tu dah naik paras lengan..Aminnn..


1 comment: