...sebuah cacatan dari beberapa episod kehidupan yang telah aku lalui...

Monday, June 24, 2013

TENGOK WAYANG : MAN OF STEEL ...FILEM SUPERMAN


ISNIN. 24/6/2013

Semalam ke Seremban melawat Baz.  Kebetulan dia ada outing.  Jadi bawa dia sekali makan-makan dan jalan-jalan.  Owhhh.. jerebu punyalah teruknya.  Jadi kami ronda dalam kawasan shopping komplek saja.

Mana lagi nak hala ni.. last sekali tengok wayanglah.  Lagi pun lama jugak tak tengok wayang. Lepak dalam panggung sambil makan pop-corn.  Kalau cerita tak menarik..boleh layan tidooo…huhuhuu.

Nasib agak baik.  Masih ada tiket untuk tayangan  Man Of Steel.  Cerita agak menarik…penuh aksi.  Jadi boleh layan sampai habis.

Bagi akulah filem Man of Steel memang menarik dan begitu menakjubkan. Samaada dari segi jalan cerita mahupun teknologi grafik. Permulaan cerita ini menyaksikan pergelutan dan kemelut di Planet Krypton antara general Zod dan Jor-El. Apa yang menyebabkan pergelutan tersebut? Dan apa pula tujuan Jor-El menghantar anaknya ke bumi? Untuk mengelakkan anaknya dibunuh Zod? Atau mungkin ada sebab-sebab tertentu yang lain seperti penaklukan bumi secara terancang?

Sejujurnya, jalan cerita Man of Steel bukanlah ditulis dengan membayangkan kanak-kanak sebagai penonton, sebaliknya cerita ini ditulis supaya kelihatan logik dan sesuai dengan orang dewasa. Sebab itulah di dalam cerita ini sut Superman tidak mempunyai seluar dalam dan sut tersebut memang dihasilkan khas dari Planet Krypton.

Huhu..malas dah nak tulis panjang-panjang.  Sesiapa yang berminat boleh tengok kat pawagam sekarang.. Confirm tak boring.



antara aksi...
general Zod


tiket dah ada.. jom masuk


jerebu yang teruk..sepanjang jalan ke Seremban..

ni lagi....

No comments:

Post a Comment