...sebuah cacatan dari beberapa episod kehidupan yang telah aku lalui...

Sunday, November 4, 2012

TAMBAH CAWANGAN… – PERLUKAH ???..


AHAD.  4/11/2012

Aku sendiri tidak pasti kenapa topik  ini yang harus aku tulis.  Sebenarnya minggu ni banyak sangat persoalan yang timbul.  Berbagai spekulasi.  Berbagai cerita yang sampai.. arrgghhh..aku cuma pendengar setia. 

Dari cerita yang sampai..dia dah pun berkahwin lagi dengan tuuutt.  Tak sangka errkk.  Nampak baik jer.  Tapi perlukah dia berbuat begitu??  Untuk apa???  Isterinya cukup baik.  Lemah lembut dan sopan santun.  Anak??  Dah ada beberapa orang.  Cucu? Pun dah ada..huhuuuu.. apalagi yang kurang??  

Barangkali niat ingin membantu kot??  Lagi pun dia mampu.

Bantu??..ramai lagi yang susah dari tuuttt…

Komen???.

Isshh  mana ada.  Tepuk dada tanyalah selera.  Kalau mampu teruskan.  Kalau rasa tak mampu atau nak merana tak payah teruskan niat.  Biar merana putus cinta dari dibelenggu masalah rumit yang bakal muncul..

Aku terbayang wajah isterinya yang lembut menawan.  Barangkali terluka juga hatinya bila diperlakukan sebegitu.  Hati seorang perempuan… kepedihan itu terasa juga walau tidak terpancar diwajah yang redup.  Semoga dia tabah dan sabar.

Sebenarnya banyak persoalan yang timbul.  Perlukan dalam usia sebegini dia  berkahwin lagi untuk kedua kali?  Mampukah dia berlaku adil untuk kedua-dua pihak?.. Ah lelaki..memang tak pernah puas dengan apa yang dia ada.  

Kau lupa satu perkara.

Apa dia…

Lelaki boleh kahwin sampai empat..ahaa..macam SY tuu.

Kau juga lupa..

Apa lagi..

Jodoh ditangan Tuhan.  Inilah ketentuanNya.

Errmmm..aku senyum sendirian.  Bukan menidakkan.

Apapun selamat berbahagia pada pasangan pengantin baru  walaupun dah lanjut usia….



Gambar hiasan..sebabnya tak ada gambar betul nak tepek..



Huhuhu..selit sikit cerita hari ahad.  Balik dari melawat Baz kat SDAR sempat juga singgah di Mantin.  Musim durian sekarang ni… Durian baru mula gugur.  Barangkali minggu depan mungkin banyak yang dah gugur kot.. Apalagi singgah kat gerai-gerai jual durian sepanjang jalan tu..makannnn..Ni saja yang ada..jom layan...

 

sesi memilih durian..
abaikan lelaki itu sebab dia tiada kena mengena



yuhuuu..memang kawww...



yang ni belum gugur lagi..hehehhe sempat jugak tu



  ni lagiii...



manggis pun belum masak lagii..



pilihhh...tambah lagii..

 

kulitttttttt...

No comments:

Post a Comment