...sebuah cacatan dari beberapa episod kehidupan yang telah aku lalui...

Sunday, November 11, 2012

ALMOND BISCOTTI YANG SEDAP...

AHAD. 11/11/2012


Almond Biscotti..nak rasa?? kenalah order..
 


Hari minggu.  Sibuk sikit.  Sebenarnya sibuk dari semalam lagi.  Banyak tempahan yang perlu disiapkan.  Petang ni dan esok dah kena kena hantar.  Deepavali kan hari selasa.  Jadi semuanya kena settle sebelum deepavali.

Tak sangka juga deepavali kali ni bertambah lagi tempahan untuk Almond Biscotti.  Syukur.  Rezeki namanya.  Dari semalam dok pulun buat sorang-sorang. Sambung pula hari ni.  Namun semuanya terkawal.  Masih boleh maintain…

Tengahari ada jemputan kenduri kahwin dari seorang kawan.  Tak payah masak… huhuhhh..ringan lagi kerja aku.  Boleh settle semua tempahan.  Senyum sendiri..



buah tangan dari kenduri kahwin di Tmn Sri Segambut..
terima kasih atas jemputan..semoga kekal bahagia ke akhir hayat


Sebenarnya Almond Biscotti ni aku mula buat dua tahun lepas.  Tempahan memang ada sepanjang masa.  Tapi pada hari-hari perayaan lah yang agak sibuk kerana permintaan memang tinggi.

Rasa??.. customer kata sedap.  Rangup dan cukup rasa.  Sebab tu dalam masa dua tahun ni aku dah ada regular customer.  Customer baru memang bertambah.  Tempahan untuk krismas dah pun masuk.  Ada 2 buah hotel yang dah mula buat pesanan awal.  Ni untuk dia orang punya goodies bag dan juga door gift.
Anie dari Wangsa Maju juga dah mula tanya Almond Biscotti aku.  Dia ni ada kedai cookies/biskut dan juga pengusaha hamper.  Tiap kali musim  perayaan dia akan order Almond Biscotti dari aku.  

Harga??..aku tak ketuk harga mahal-mahal pun.  Harga biar berbaloi dengan rasa dan kualiti.  Harga memang rendah dari pasaran.  Apalagi Almond Biscotti ni berada dalam kategori biskut ‘mewah’…Cuba try pi beli kat Mark & Spancer tengok berapa dia orang letak harga?? Atau try pi DOME pekena kopi dengan dua keping Almond Biscotti berapa dia punya harga??

Cuma hari raya puasa baru-baru ni aku memang tak ambil tempahan dari sesiapa pun.  Sebabnya aku sibuk dengan ketupat palas dan hamper.  Insyaalah.. tahun depan order akan dibuka pada semua.  Kalau nak rasa tak payah tunggu raya pun.  Hari-hari biasa pun ada.  Ada tempahan aku buatlah…  Sesuai sangat-sangat kalau pekena dengan kopi o panazzz..

Rasalah..…jom order..



 Taadaaa...nyum..nyummm

No comments:

Post a Comment