...sebuah cacatan dari beberapa episod kehidupan yang telah aku lalui...

Saturday, March 2, 2013

AKU BUKAN CHEF BLOGGER...


SABTU. 2/3/2013

Wahh.. dah masuk bulan Mac pun.  Cepatnya masa berlalu.  Pejam celik..celik pejam..dahh..  tak terasa pun. .

Hari ni lepak kat rumah.  Cuma pagi tadi keluar beli barang dapur kat Tesco.  Lepas tu singgah sarapan merangkap makan tengahari kat Pekan Rawang.  Bila dah beli banyak barang dapur tu..apalagi kena masaklah.  Lagi pun lama juga tak masak.  Gantung periuk seminggu sebabnya asyik makan kat luar jer.  

Bila sebut bab masak ni.. ada seorang pembaca yang aku kenali sering bertanya.   Kenapa blog akak tak der resepi ya..  Kalau ada resepi lagi best.  Pasti ramai yang baca… Akak kedekut errkkk…  isshhh.. sampai hati kau mariaaa… 

Alahai.. dulu lagi aku dah pernah tulis.  Blog aku ni bukan blog resepi.  Sebabnya aku sendiri pun tak pandai nak masak.  Masak pun cuma main campak lebur dalam periuk.  Tak ada pun ukuran yang tepat.  Semua ikut petua dari emak dan melekat sampai sekarang.  Resepi tradisi payah nak kongsi.. hehehe..memang kedekut errkk.

Kejap lagi nak ke Jusco Aeon.  Teringin nak makan cheese kek yang dijual kat La Boheme tu.. Cheese kek tu memang sedap.  Dulu pernah juga aku cuba buat dari resepi yang melambak di merata blog.  Nampak macam senang.  Tapi tak pernah menjadi.  Hahaahh.. akhirnya beli adalah jalan terbaik untuk tekak yang mengidam cheese kek...

pernah buat cheese kek. tapi tak jadi laaaa

No comments:

Post a Comment