...sebuah cacatan dari beberapa episod kehidupan yang telah aku lalui...

Wednesday, March 20, 2013

SIRI JJCM : WONG SOLO

RABU. 20/3/2013
Ni cerita JJCM edisi tekak sendiri.  Lama juga aku tak menulis tentang JJCM ni.  Sebenarnya banyak tempat yang kami singgah makan, tapi kurang menarik.  Jadi tak payahlah aku tulis.
Hari tu dengan beberapa orang teman sempat singgah di Restoran Wong Solo.  Terletak di Kampung Baru berhadapan masjid juga berhampiran KBMC.  Aku tak rancang pun nak singgah situ.  Depa yang ajak.. aku ikut jer lah. 
Memang tak pernah sampai pun.  Nama restoran pun tak pernah dengar.  Ini kali pertama.  Katanya pernah juga masuk dalam rancangan JJCM TV3..tapi dah lama dah.  Plaque penghargaan pun yang stail lama… dan aku tak tahu tahun bila.      
Sampai kat situ orang tak berapa ramai walau dah hampir waktu makan tengahari.  Memang Indonesian cuisine pun.   Kami order apa yang patut… kebetulan memang tengah lapar.  Santap seadanya….
Untuk yang suka Indonesian cuisine, barangkali restoran ni memang dicari.  Sebab dia ada segala macam menu yang  sedap dan harga yang berpatutan.  Boleh cuba…bintang?? aku tak dapat nak bagi berapa bintang sebab aku sendiri pun belum mencapai bintang di langit...



wong solo...ada beberapa cawangan..

ayam bakar wong solo... yang ni untuk aku


ayam penyek...ayamg dia garing tapi lembut..


santai.. boleh duduk cenggini atau kerusi biasa..
tapi kami berempat pilih tempat cenggini..


penghilang dahaga..

No comments:

Post a Comment