...sebuah cacatan dari beberapa episod kehidupan yang telah aku lalui...

Sunday, December 30, 2012

MAINTAIN KAU CHOMBIE…


AHAD. 30/12/12

Hari-hari terakhir 2012.  Apa yang menarik sepanjang 2012 ya..eh..banyak lah yang menarik.  Yang suka..yang duka pun ada.  Semuanya terselit dalam lipatan sejarah dan bakal menjadi sebuah kenangan.  Sebabnya kenangan itu adalah sesuatu yang amat berharga.. tanpa kenangan perjalanan hidup tak lengkap!!!

Aku?? Aku macam biasa.  Tak ada yang luar biasa pun.  Pagi pergi kerja..petang balik rumah.. masak..makan..kemas dan kalau ada tempahan biscoti, ketupat palas atau durian crepe pasti tidak menolak.  Satu lagi acara wajib setiap hujung minggu.. melawat Baz kat SDAR.  

Tahun ni tahap kesihatan kurang baik.  Demam..selsema..dan yang paling mengerikan tahap kolestrol amat tinggi.  Harap-harap tahun 2013 akan ada penurunan.

Makan tak pantang ke??

Isshhh aku makan memilih jugak.  Tak semua aku belasah.  

Gemuk kot?? tak bersenam..

Heyy..tolonglah.  Aku paling takut kalau badan berisi.  Naik lah walau sekilo pun, pasti aku risau.  Diet dan diet..  sebab tu tahun 2012 ni juga aku berjaya maintainkan berat badan.  Tak naik dan tak turun… Rahsia?? Mana ada rahsia.  Cuma perlu jaga makan.  Itu saja.  Memang tidak dinafikan inilah azam paling berjaya sepanjang 2012 dan tahun-tahun sebelumnya. Sejak dulu dan kini…Harap-harap dapat kekalkan sepanjang 2013 dan tahun-tahun berikutnya nanti.

Teringat aku tiap kali kalau balik kampung.  Emak selalu kata makan lah banyak sikit.  Kurus sangat nak buat apa.  Bukannya boleh jadi ratu pun…hehehe tergelak aku.  Ratu?? alahai ratu kebaya ker mak??? 

Sebenarnya bila usia dah menjengah senjakala begini kesihatan kena juga jaga.  Itu penting dan memang tidak dinafikan.

Dan..yang paling aku suka kalau orang jumpa dan kata “Wahh..maintain kau Chombie”.

Huuhh.. kembang setaman beb.. Kau ada???

walau tak pernah jadi ratu kebaya..
tapi aku memang suka pakai kebaya



No comments:

Post a Comment