...sebuah cacatan dari beberapa episod kehidupan yang telah aku lalui...

Saturday, December 22, 2012

KAWAN LAMA & MAJLIS KENDURI KAHWIN...



SABTU. 22/12/12

Hari ni menghadiri majlis kenduri kahwin seorang kawan lama.  Memang lama kami berkawan.  Sejak kecil.  Sama-sama sekolah rendah dan sama-sama sekolah menengah.  Kami memang akrab. 

Kebetulan aku ada di kampung pada hari majlis berlangsung.  Akhirnya dapat juga aku menghadiri majlis itu.  Lama kami tidak berjumpa.  Lama sungguh kami tidak berbual mesra seperti dulu-dulu.  Ialah masa yang ada amat terbatas lantas kami terpisah dalam jarak masa yang amat lama.  Bertahun…Alangkah..

Dari jauh aku lihat wajahnya.  Wajah yang riang itu masih seperti dulu juga.  Ramah dan mesra masih tidak berubah..

Apapun hari ini dia telah selamat menerima menantu.  Tahniah..  

Tahun depan dapt cucu kot.. aku cuba mengusik.

Hehehe.. aku bakal jadi nenek..

Nenek muda… kami sama-sama ketawa.


 pengantin sedang makan...

sempat bergambar kenangan dengan emak pengantin
aka kawan baik aku ...
aka kawan lama aku.. ..ANN

yang ni adik ANN...
juga kawan aku sewaktu kecil-kecil dulu..JAA

No comments:

Post a Comment