...sebuah cacatan dari beberapa episod kehidupan yang telah aku lalui...

Friday, April 5, 2013

SIRI JJCM : ILHAM NASI KUKUS

JUMAAT. 5/4/2013

Teringin sangat nak makan nasi kukus ni.  Kebetulan pernah menonton siri JJCM kat TV3.  Tengok Iqram makan..peerrgghhh.. berselera…macam sedaplah sangat.  Pernah juga dengar cerita dari kawan-kawan tentang Ilham Nasi Kukus kat Mutiara Damansara.

ni diaaa... aha.. jumpa pun..
Cuti sekolah hari tu bawa Baz ke sana.  Dekat jer dengan Ikea dan Tesco.  Cuma kedudukan kedai Ilham Nasi Kukus ni terletak di deretan kedai dalam kawasan perumahan.  Berhadapan surau Mutiara Damansara.  Memang tak susah nak cari.

Sewaktu kami sampai, tak ramai lagi yang beratur.  Mungkin hari sabtu atau belum masuk waktu makan tengahari.  Ada yang unik di sini.  Nak order kena beratur.  Sama ada kita tapau atau makan kat restoran tu semua nasi dan lauk dibungkus dalam kertas warna coklat yang tertulis Ilham Nasi Kukus.  Dah dapat nasi.. order air (ambil sekali) dan bayar.  Huhuuu…semudah 1..2..3..
kena beratur tauu... jangan potong Q..

nasi dibungkus ..boleh makan kat kedai atau tapau bawak balik umah..
ada sambal ikan bilis..ayam goreng berempah..nenas..kuah


Banyak tempat duduk kosong.  Buka bungkusan dan makan… hehehe.. sedapp.  Makan pula waktu nasi dan ayam masih panazzz..  patutlah orang ramai beratur panjang semata-mata nak makan nasi kukus ni….  Boleh cuba bagi penggemar nasi kukus ayam berempah..

Baz dah kenyang.. terlentokk.. tinggal tulang jer..
yang tak abis tu aku punya... nasi dia banyak sangat...

No comments:

Post a Comment